Skrivet av Iselin Walle on 2020-10-29 09:22

Succébutiken Prinsessklanningar.se säljer en dröm i varje söm

Att välja rätt betallösning är ett av de viktigaste valen du gör som e-handlare. Men hur hittar du rätt i djungeln av lösningar? Tillsammans med vår betalpartner Ecster har vi intervjuat Louise Anderberg på Prinsessklänningar. Louise berättar hur dom startade sin e-handel och vad du behöver tänka på när du ska välja betallösning för din e-handel.

Alla barn har nog lekt att de varit prinsar eller prinsessor någon gång. Louise Anderberg ligger bakom Prinsessklanningar.se, webshopen som gör drömmen till verklighet med fantasifulla kläder för lek och fest.

Hur föddes idén att sälja prinsessklänningar på nätet?
Jag och min syster kommer från en företagarfamilj och ville hitta på något eget. Vi fastnade för barnklänningar eftersom de är lätta att skicka och vi trodde på att det fanns en efterfrågan.

Och hur gick det?
Vi testade att beställa 100 klänningar och de försvann fort, så det visade sig att vi haft rätt tanke. Sedan dess har det hänt mycket. Vi gått mer och mer åt att designa våra egna kläder och har 10-15 modeller varje år som baseras helt på våra egna val av tyger och material. Vi har också utökat vår affär till att sälja lekkläder, inredning, galgar, garderober och allt runtomkring.

Varför tror du att era produkter är så efterfrågade?
Jag tror att det är många som gillar att göra festen extra festlig och då inte bara klä upp sig själva utan låta barnen glänsa med en riktigt fluffig och puffig klänning. Får man inte själv vara prinsessa så lever sagorna i våra barn och en riktig snurrkjol med full kjolbrädd är det härligaste en liten prinsessa kan tänka sig. Och minnen i form av bilder blir riktigt fina med våra produkter.

kund

Vad tycker du är det viktigaste att tänka på när man startar en webshop?
Att hålla nere kostnaderna är nummer ett som ny företagare och något som verkligen kan skena iväg är kostnader för returer. Vi har valt att försöka hålla nere returer så mycket som möjligt och går lite mot strömmen genom att inte erbjuda dem gratis. Vi har ett unikt utbud som gör att vi kan ha den här policyn, det är nog svårare om man konkurrerar med samma varor som andra handlare.

Ni har ju Ecster Pay genom Abicart. Varför har ni valt just den här lösningen?
Den absolut främsta anledningen är snabbheten. Det går snabbt att få pengarna efter att kunderna handlat och med Swish integrerat i själva kassan går det snabbt för kunderna att slutföra sitt köp. Det har också varit en lösning som är väldigt lätt att integrera och komma igång med.

Vad skulle du ge för råd till andra e-handlare som letar efter en betallösning?
Välj en prisvärd lösning som är enkel att integrera och som inte ger dig merjobb. Du vill lösa de problem som du själv kan lösa och koncentrera dig på att sälja, inte sitta och hålla på med betalningssystemet.

Är du också intresserad av en integration mellan Abicart och Ecster Pay?

Läs mer om Ecster Pay och beställ

Läs mer:

Rubriker: Insider, E-handel, Tips, Gästblogg